20 september 2021

America's Parks - Nomad Cosmetics

Så var det måndag igen. Jag har sovit skitdåligt och var trött som attan. Drömde en massa konstigt, bla kände jag att någon lade en hand på min axel... det var bara en dröm, men det var så verkligt att jag vaknade och kände obehag att det skulle kanske vara någon i rummet. Vi brukar ju skoja om att tidigare ägaren spökar här... Plötsligt kröp det lite för nära inpå. Tur att det bara var en dröm. 

Nåja, har inte hunnit sminkat mig något den här helgen, så det var ju lite kul att få göra en sminkning så här på måndagsmorgonen. Tog fram en av mina paletter från Nomad Cosmetics.



America's Parks Palette - Nomad Cosmetics





Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen samt yttre vrån: South Rim.
Över rörliga delen av ögonlocket: Old Faithful med Cuyahoga Valley ovanpå.
Under ögat: Hoh Rain Forest.
Yttre vrån och in i globlinjen: Carbon från MAC.
Highlight i inre vrån: Glam Chic Baked Blusher från Kicks.
Eyeliner: Cake It! Liner Elevate från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Strength & Length från bareMinerals.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Amore Matte Lip Cremé 18 Obsession från Milani.



Primer: Photo Finish Smooth & Blur Primer från Smashbox.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Perfect Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Glam Chic Baked Blusher från Kicks.
Blush: Sweet Cheeks Matte Boom & Bloom från NYX Cosmetics.



Annars har det inte varit någon höjdardag idag, med mitt mående. Hade en sån hjärtklappning när jag satt i bilen och var på väg in till jobbet att det kändes som jag hade en stor klump i halsen. Kom till jobbet och var alldeles skakig, en av mina kollegor frågade hur jag mådde och då började jag tjuta... Panikattack. Det gick över så småningom och den kändes det bättre. Men har hjärtklappning nu ikväll när jag sitter här. Dessutom har jag fått ont i halsen, jädra skit, kan knappt svälja, det gör ont när jag pratar. Jag som hade tänkt gå till gymmet i morgon. Jag börjar inte förrän klockan två i morgon så hade tänkt hinna det innan jobbet, vi får se, det kanske försvinner tills i morgon. Ja, så i morgon jobbar jag till klockan åtta på kvällen, det är första gången sedan i mars. Wish me luck!

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...