01 juni 2021

The Flower Punk Palette - Kaleidos Makeup

Så har jag jobbat min första dag på två månader. Eller, dag och dag, det var två timmar. Nu ska jag arbetsträna så jag behöver inte svara i telefonen eller ta hand om kunderna. Hjälper till med med en massa annat istället, har städat på lagret i dag tex. Två timmar går ju så fort att man hinner ju knappt blinka så ska man hem igen.

Jag hade svårt att sova inatt, vaknade supertidigt, typ halvsex. Klev upp vid sex trots att jag inte behövde åka hemifrån förrän nio. Så jag hade gott om tid att göra en sminkning innan jag drog. Så klart ville jag använda min nya palett från Kaleidos igen. Den är superfin. Blandade in en skugga från Club Nebula paletten också. Saknar faktiskt en riktigt mörk skugga i Flower Punk paletten och den mörkaste som finns använde jag ju i gårdagens sminkning, så ville inte ta den igen.



The Flower Punk Palette - Kaleidos Makeup.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Från Flower Punk Paletten/Kaleidos.
Golden Age
Mint Fever
Aloe Cove
Sun Gazer
Från Club Nebula Palette/Kaleidos x Angelica Nyqvist
Queen of Blades
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




The Cloud Lab Lip Clay Adobe från Kaleidos Makeup.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: 10HR Wear perfection foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Contour: Charisma Contour Palette Warm and Medium från Kaleidos Makeup.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Space Age Highlighter Ray Rider från Kaleidos Makeup.
Blush: le Blush Candy Cane Pink från Loreal.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 

Annars så var gubben och jag iväg och handlade när han kommit hem efter jobbet. Behöver ju börja förbereda inför fredag när min yngsta tar studenten. Mat, alkohol och diverse annat. I morgon blir det till att börja förbereda maten. Tur jag har en gubbe som gillar matlagning och som faktiskt vill hjälpa till. Vet inte vad jag skulle göra utan honom. Jag har fått en ny värkattack i handen, vänster hand den här gången, så jag kan knappt använda den just nu. Det brukar släppa på ett par dygn så förhoppningsvis är det bättre på fredag. Och i morgon har jag ju faktiskt tid för neurofys mottagningen på Akademiska för röntgen av handen ska bli spännande att se vad den visar. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Jag fick för mig att jag skulle spela in videos där jag använder paletter från Nomad. Tänkte att jag gör två looker med varje palett. Har ju...