02 maj 2021

Ooh Lala Palette - Colourpop Cosmetics

Trööööttsam dag... Fy fasiken, jag undrar hur det här ska sluta. Såå infernaliskt trött hela tiden. Och då menar jag inte bara att jag vill sova, utan fysiskt. Orkar inte göra någonting utan att bli helt slut i hela kroppen. Idag skulle vi måla pallkragarna som vi ska ha i växthuset som nu står på plats. Inte särskilt betungande, bara stå still och måla. Eller ja, jag fick stå på knä eftersom de står på backen, efter tre pallkragar var jag så slut att jag inte orkade mera... Wtf!! Börjar bli rejält less på det här. Nåja, i morgon ska jag till läkaren, vi får se vad han säger. Min sjukskrivning är ju egentligen slut från och med i morgon, men jag vet inte hur jag ska orka jobba. 

Nåja, efter mycket om och men gjorde jag en sminkning, men jag var så trött att jag tror jag satt där gott och väl en timme innan jag lyckades komma mig för att börja. Så det blev en sen sminkning.

Tog fram en av mina gamla paletter från Colourpop. Har flera av deras 9-pan paletter. De är superfina men har inte använt dem på länge.



The Ooh Lala Palette från Colourpop Cosmetics.







Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox samt Glitter Glue från Too Faced.
Samtliga skuggor från Colourpops Ooh La la Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Soft Core.
I globlinjen: Sandbar.
Yttre vrån: Trove och Caddy (samt en liten dutt Carbon från MAC).
Över rörliga delen av ögonlocket: Moon Struck.
Under ögat mot inre vrån: Opulent.
Highlight i inre vrån: Amethyst från Kvd Beauty Alchemist Palette.
Eyeliner: Cake It! Duo Chrome Liner Compulsion från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lashes To Kill No Panda Eye från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: The Lip Pencil 504 från 3Ina.
Läppstift: The Lipstick 111 från 3Ina.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Soft Touch Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Powder Shaker Porcealin från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Purple Horseshoe från Anastasia Beverly Hills Moon Child Palette.
Blush: 937 Flamingo.



 

De va de hele, ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...