31 maj 2021

Flower Punk Palette - Kaleidos Makeup

För ett litet tag sedan släppte Kaleidos en ny kollection. Så klart ville jag ha alltihopa. Hängde på låset klockan fem på morgonen den dag kollektionen, gör man inte det så missar man det, säljer slut på några minuter. Så, idag kom den. Kändes som om jag väntat i evigheter, men det var bara tre veckor, vilket är kort med tanke på att det kommer ända från Kina. 

Jag har väntat tre månader på paket från USA... fattar inte hur det kan vara så stor skillnad. Nåja, jag var så klart tvungen att testa på direkten. Tyvärr hade jag lite tidsbrist och hade gärna velat sitta i lugn och ro. Men, det kommer fler tillfällen. Paletten är helt fantistisk. Kaleidos skuggor är kända för att vara galet bra och dessutom är färgschemat i den här paletten helt unikt. Något nytt.  Det ingick också åtta olika liquid lipsticks, fyra i knalliga färger och fyra nudefärger. Plus en lipmask. Jag fick också en extra lipmask utan extra kostnad. 


The Flower Punk Collection



The Flower Punk Palette från Kaleidos Makeup.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kvd Beauty.
Samtliga skuggor från Kaleidos Flower Punk Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Peach Soju.
I globlinjen: Chlorophyll.
Yttre vrån: Earthship.
Inre halvan av ögonlocket: Stained Glass.
I skarven mellan yttre och inre vrån: Aloe Cove.
Under ögat: Earthship och Sun Glazer.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





The Cloud Lab Lip Clay Dune från Kaleidos Makeup Flower Punk Collection.

Jag försöker vänja mig vid att använda den här typen av färger. Inte min grej egentligen. De måste vara kalla annars går det inte. Två av  de nude:iga är varma. Vi får se hur jag klarar av att bära dem. Förmodligen inte, passar inte min hudton. Den ovan är en av de lite mera kalla.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Beyond Perfecting foundatin + concealer från Clinique. (Lånade dotterns för att testa... gillade inte. Framhäver mina porer och är för täckande för min gamla hy. Dessutom var det här fel färg, men det är ju min dotters, ville bara testa, så det är inte det som är felet menar jag).
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos Makeup.
Blush: Lo-Fi Peach Duo Blusher från Kaleidos Makeup.



Så är det dags för mig att börja jobba i morgon. Har varit hemma i två månader. Jag ska arbetsträna, så fram till semestern ska jag bara jobba 25% vilket blir ca 2 timmar om dagen. Inte mycket. Kommer ta längre tid för mig att ta mig fram och tillbaka till jobbet än vad jag faktiskt jobbar. Men men, du blir det så, om inte Försäkringskassan börjar bråka, fram till semestern som för mig börjar den 26 juli. 

Så det är dags att lägga sig, första gången på två månader som jag måste sätta klockan på ringning. 

Natti!


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...