11 april 2021

The Amethyst Palette - BH Cosmetics

Ytterligare en tröttdag. Inge vidare väder, vi försökte vara ute en stund i trädgården. Gubben kämpar på och kör mossrivaren över hela gräsmattan. Baaaara en massa mossa. Mycket att kratta upp. Jag har varit helt orkeslös och orkade inte hjälpa till. Fixade lite med blommorna inomhus. Planterade om några, tog sticklingar av några, kastade några... Sen var min ork slut och jag gick in. Helt hopplöst detta...

Dagens look då, beställde ju lite paletter från BH Cosmetics för någon månad sen. Har använt alla utom den här. De kommer att ge ut en palett i månaden hela året med tema på månadsstenar. Så granat och ametist har jag skaffat, akvamarine för mars och diamant för april är på väg till mig.



The Amethyst Palette från BH Cosmetics.







Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från BH Cosmetics Amethyst Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Humble.
Längs globlinjen: Superstitious.
Yttre vrån: Lil' Sexy samt en dutt Carbon från MAC.
Över rörliga delen av ögonlocket: Rebel.
Under ögat: Amethyst.
Eyeliner: Aqua Liner 7 från Make Up For Ever.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Model Behaviour från MAC.



Primer: Primed and Peachy Cooling Matte Skin Perfecting Primer från Too Faced.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Powder Shaker 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzing Powder 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.



De va de hele!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...