19 september 2020

Futurism I: Sci-Fi Green Palette - Kaleidos Makeup

Jag har lagt en order hos Kaleidos Makeup. De släppte en ny kollektion för ett par veckor sedan och jag hängde på låset klockan fem på morgonen för att hinna vara med och beställa några grejor ur kollektionen. I våras när de släppte en kollektion köpte jag hela kollektionen, men den här gången nöjde jag mig tre grejor. Två ögonskuggspaletter och en contourpalette. Fick besked idag att grejorna är på väg.

Under tiden jag väntar på att nya grejorna ska dyka upp, använde jag en av mina gamla paletter från samma märke. De är så otroligt fina och superkvalité på skuggorna. Skimren är out of this world.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base på Kiko.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från Kaleidos Makeup Futurism I: Sci-Fi Green Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Radioactive.
I globlinjen: Smog.
Yttre och inre vrån: Darkside.
Mitt på ögonlocket: Nuclear.
Highlight i inre vrån: Prismatic Highlighter Blinded By The Light från Too Faced.
Glitter mitt på ögonlocket: Glitter-y Eyequad GoldLava från Pixi by Petra.
Eyeliner: Master Graphic Black från Maybelline.
Mascara:  Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Twist-Up Matt Lips 71 Black Out från IsaDora.



Primer: Infallible Mattifying Primer från Loreal.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: Posh från Make Up Store.
Highlight: Prismatic Highlighter Blinded By The Light från Too Faced.



 

Så detta var mitt smink i går, fredag. Idag lördag har vi inte gjort så mycket. Varit ute i trädgården och samlat ihop alla mina pelargoner och annat som behöver övervintras och flyttas inomhus. Vi har ju haft en massa strul med våra soffor hit och dit, och nu står det en grupp i garaget som ska säljas. Har fotat och grejat så att det kan läggas ut på nätet. Annars så har vi inte ansträngt oss så mycket, ingen sminkning, orkade inte. Kanske i morgon??

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...