25 augusti 2020

50/50 Makeup - The Summer Palette

En av mina favoritpaletter den här sommaren har varit 50/50 Makeup's Summer Palette. Och även märkets andra paletter. I morse kände jag för att jag för att ta fram den igen. Hösten kommer med stormsteg och snart är det dags att göra lite mörkare sminkningar. Inte för att det spelar någon roll, man får göra vad man vill. Men jag längtar lite efter lite höstigare sminkningar, även om jag gillar ljusa somriga, knallig sminkningar. Det har jag ju alltid gjort. Knalligt och färgglatt. 

Nåja, så här blev det i morse i alla fall...






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från 50/50 Makeup's Summer Palette.
Längs brynbenet: Monstera.
Inre halvan av ögonlocket: Soleil
Yttre vrån: Atlantic.
Under ögat: Aquamarine.
Highlight i inre vrån: Prismatic Highlighter Blinded By The Light från Too Faced.
Glitter i inre vrån: Pixi by Petra Glitter-y Eye Quad Gold Lava.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Color Riche Freida's Pure Red från Loreal.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Prismatic Highlighter Blinded By The Light från Too Faced
Blush: Mineralize Blush Gentle från MAC.




Så har jag jobbat i två dagar efter helgen, i morgon är ledig dag och sen väntar jobbarhelg. Den första sedan semestern. Kan inte påstå att jag ser fram emot det. I natt som var har jag sovit så jäkla dåligt. Kunde inte somna och har sedan vaknat ett antal gånger. Dessutom var det ju en extra tidig morgon i morse eftersom vi hade morgonmöte innan vi öppnade. Jag avskyr de där morgnarna. Nåja, nu är de över och jag får sova lite längre i morgonbitti, om jag nu kan.

Har inga planer vad jag ska hitta på i morgon... det får bli spontana infall. Kanske en sminkning?? 

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Superfint!
Nu är det mer höst ute så man kanske orkar göra mer. Dels överhuvudtaget, dels sminka mer. Jag har iallafall haft färgad eyeliner på övre fransraden, ena dagen lila och den andra grön. Så piffigt! 🤣
I lördags hade jag eyeliner, lite svagt glitter på ögonlocken samt ett rosarött läppstift som matchade klänningen rätt bra. Nagellacket var neonrosa så det matchade inte precis, men var ändå åt det rosaröda hållet.
Onsdag idag, lite ledighet kvar.... Den berömda ångesten slår in. 🥺

marinamake sa...

Tja du, hösten kommer med stormsteg. Jag gillar det inte alls. Vill ha evig sommar! Man får pigga upp sig med lite smink!

Her Royal Highness Palette - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Dags att filma den andra paletten jag fick från Saints Angels Sinners. Hon skickade mig ju två och den andra filmade jag med igår.  Her Roya...