27 juni 2020

Such A Gem Palette - Morphe Brushes

Så kommer här gårdagens smink. Fredag var det och min sjätte och sista jobbardag i sträck. Jag var på ett konstigt humör när jag kom till jobbet. Ni vet, så där tröttstörig och fnissig. Skrattade ihjäl mig åt minsta lilla... trött, trött. trött. Vi hade galet mycket att göra, extremt varmt i butiken och vi körde på fullt ös. Sååå slut och sliten när jag kom hem. 

Nåja, en sista sminkning för veckan innan jag satte mig på tåget till jobbet. 






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga skuggor från Morphe Brushes 39S Such A Gem Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Boujee.
I globlinjen: Purple Majesty.
Inre halvan av ögonlocket: Shiny Object samt glitter från Pixi Beauty Glitter-y Eyequad BluePearl.
Yttre vrån: Wine Not? samt Rocks On.
Under ögat: Amethyst Awe.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loral.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Bevely Hills.





Amore Mattalics Lip Cream 07 Automattic Touch från Milani.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Higlight: Like A Dream från MAC's Hyper Real Glow Palette Get Lit.
Blush: från Freedom Makeup's Pro Blush & Highlight Palette.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




Så i skrivandes stund är det alltså lördag. Jag har flängt runt i trädgården hela dan, skitvarmt ute. Men det gillar jag ju. Tycker om att jobba i värmen, bli svettig och skitig och såå skönt att ta en dusch när man är klar. Kände dock att jag hade lite dåligt med krafter, sliten och trött efter sexdagars arbetsvecka. Klippte i allafall gräset, och rensade lite här och där. När vi duschat och avslutat satt vi båda under två björkar som vi har på tomten, på en parkbänk som gubben rusat upp, fanns i huset när vi flyttade in, och drack lite bubbel. Helt underbart!

Inget smink idag lördag, blev inte tid till det. Jag har liksom inte sambete till att gå in och sätta mig och sminka mig när solen skiner ute och det är supervarmt och skönt. Bättre att var ute.

Men nu så, är det nog natti natti!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...