01 april 2020

Sminkkatastrof

Så har jag haft en extremt dålig sminkdag igen. Sånt händer ju då och då. Ville göra ett "haloeye" , men det blev bara ett enda mishmash. Kladdigt, fläckigt och eländigt. För andra gången testade jag den mörkaste lila, matta skuggan i The Violets Palette och återigen ville den inte funka. Den här gången testade jag att lägga skuggan först (vilket jag inte gjorde förra gången) men det hjälpte inte. Och sen bara fortsatte det att bli en enda röra... Sååå irriterande!

Nåja, it´s only makeup, det går att tvätta av. Men hela dan har jag haft känslan av att jag bara ville åka hem och tvätta mig... obekväm.







Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fluoresent från Urban Decay's Wired Palette.
Yttre och inre vrån: matt mörkaste lila skuggan från Juvia's Place The Violets Palette samt den ljusaste skimriga.
Mitt på ögonlocket: Belize från Make Up Addiction Cosmetics Flaming Love Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: blå delen av Sleek Makeup's Distorted Dreams Palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner från Loral.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.




Everlasting Liquid Lipstick Ayesha från Kat von D.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Mega Glow Highlighter från technic.
Blush: Murumuru Butter Blush Rosy Pink från Physicians Formula.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




Bättre lycka i morgon!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag tycker det ser hur fint ut som helst! Förstår att man kan känna sig obekväm om man inte är nöjd, men på bilderna ser det bra ut. Fina färger tillsammans tycker jag.

marinamake sa...

Ja men tack snälla du, tja jag visste inte hur fort jag skulle få tvätta av mig det. Men så klart är det väl mest en själv som känner när det är nåt fel, andra tänker nog inte på det så mycket.

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...