26 mars 2020

Uh-Huh Honey Palette - Colourpop

I går bad jag min ena dotter att välja ett nagellack som jag kunde lacka naglarna med. Orkade inte hitta på nåt själv. Det blev ett gult lack. Har inte lackat naglarna på ett par veckor så det var dags tänkte jag. Så klart fick det då styra vad jag använde för färger i sminket i morse.






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D samt Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sweet Spot från Colourpop's Uh-Huh Honey Palette. 
I globlinjen: Buzz Kill från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Dandy från samma palett som ovan och glitter ovanpå det Palooza från samma palett.
Yttre vrån: Fornax från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Deep Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner från Loreal.
Prickar under eyelinervingen: Vivid Brights Vivid Halo Liquid Liner från NYX Cosmetics.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.




Läppstift: Mauve Berry från Make Up Store.



Primer: the Porefessional Hydrate Primer från Benefit.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Estee Lauder.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Solar Sailor från Kaleidos.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.




Lång och seg dag på jobbet, vi är fullbokade men springet i butiken är betydligt mindre vilket påverkar hur mycket vi har att göra, full personalstyrka som mest står och hänger. Vi har städat, putsat och fejat, och hjälpt de bokade kunderna så klart, men full sysselsättning har vi definitiv inte. Blir sååå himla långtråkigt. Det är bara en tidsfråga anser jag innan vi blir permiterade igen, eller de drar ner på öppettiderna. De vill inte ha för stora utgifter med vår ob-ersättning, vilket jag kan förstå men inte är så roligt i den privata plånboken. Nåja, än så länge jobbar vi på med bara något reducerade öppettider. Vi får se hur lång tid det tar innan det händer något.

Natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...