28 februari 2020

Juvia's Place och Make Up Store

Vaknade vid åtta i morse (tidigt för att vara mig) och kunde inte somna om. Hade ont i huvudet så jag gick upp och tog alvedon och sen tillbaka till sängen igen. Låg där och halvslumrade till halvtio. Tröttare än tåget släpade jag mig upp väckte dottern, vi åt frukost sen var det dags att åka och fredagshandla lite. Normalt är det gubben som gör det, han slutar tidigt på fredagar och jag slutar ju sent. Men, nu går jag ju hemma och är hyggligt på benen så jag passar på att fixa det, så är det gjort när han kommer hem. 

Det var dagens ansträngning. Sen hamnade jag i källaren, som vanligt. Ville testa den andra av två skuggor jag köpte på Make Up Store i måndags. Den i går är rosa och den jag använt i dag skimrar i grönt vilket inte riktigt syns på bilderna.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Nzinga från Juvia's Place The Warrior Palette.
I globlinjen: Kahina från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Maasai från samma palett som ovan samt San från The Tribe Palette.
Under ögat: San från the Tribe Palette.
Inre halvan av ögonlocket: microshadow Teal från Make Up Store.
Highlight i inre vrån: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Prickar i globlinjen samt under brynet: gjorda av Vivid Brights Vivid Envy eyeliner från NYC Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Mood Crayon Calm Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Mascara: Bad Gal Bang! från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppenna: Perfect Lipliner 62 Mauve från IsaDora.
Läppglans: Led lipgloss Gritty från Make Up Store.



Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Flex Foundation Stick Light från Milk Makeup.
Bas: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer och blush: Laugh och Love från It Cosmetics Your Most Beautyful You palette.
Highlight: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...