31 januari 2020

Forever Flawless Ice - Make Up Revolution

Mitt dåliga flow fortsatte i morse med. Blev inte nöjd med detta heller. Vet inte om det var bara jag som hade en dålig dag, eller om kvalitén på skuggorna inte är vad de borde vara. Make Up Revolution är ju ett riktigt budgetmärke, men alla pratar om hur bra de ska vara för det priset. Well, de är väl inte dåliga alls för det priset, men kanske lite ojämn i kvalitén. Vissa skuggor i paletten är superbra, vissa är sämre. Men så kan det ju vara även i en dyrare palett. 

Nåja, jag tog mig igenom dagen ändå.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Freeze från Revolution Makeup's Forever Flawless Ice Palette.
I globlinjen: H2O från samma palett som ovan.
Mitt på locket: Ocean från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Glacier från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Glitter i globlinjen: Bark At The Moon från Ztirl Cosmetics.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Bad Gal Bang! Mascara från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Mauve Berry från Make Up Store.




Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Sheer Glow Foudation Mont Blanc från Nars.
Puder: Lock-It Setting Powder Traslucent från Kat von D.
Bronzer: från the Cali Contour palette från Smashbox.
Highlight: Mineral Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX Cosmetics.
Mist: Shake & Glow Lumious Setting Spray från Loreal.




Tjaha, då väntar jobbarhelg då. Piss.

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Jag tycker det är hur snyggt som helst! Har inte provat Make Up Revolution, men jag blir nyfiken på märket.
Hade bestämt mig för att inte köpa onödiga saker på ett tag, ändå slank det ner en färgad kajal i fredags när jag tog en snabbrunda till stan. Maybelline gel nånting o ska vara vattenfast. Lysande blå är den, royal blue heter det kanske. Har en Isadora penna i den färgen, men den kanske är gammal... Nåja, 40:- o lite kul vill man unna sig ibland.
Hoppas du har en bra jobbhelg! Söndag morgon nu och jag våndas över min vecka. Fattas mycket folk och det blir inbeordning till höger och vänster. Det kan ju även bli på kvällen. Kunde inte sova igår kväll/natt för jag bara låg och ältade och irriterade mig.
Ha det gott! Kram

marinamake sa...

Åh du borde prova Make Up Revolution, det är väldigt prisvärt. Lite ojämn kvalité ibland men i det stora hela bra för den pengen. Inte dyrt alls. Du kan hitta det på Lyko och Normal. Men finns mer att välja på nätet. Bara googla namnet. Lite nytt måste man få unna sig ibland, hoppas du får avändning för pennan. Usch det är inte bra att man inte kan sova pga funderingar på jobbet. Jag ligger vaken pga det ibland med, och det är så irriterande. Jag har ändå en väldigt förståede chef, hon är guld. Ha det gott nu, kramen!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...