28 december 2019

Mish mash med gammalt

Totalt misslyckad sminkning i mina ögon. Blev inte alls som jag hade tänkt mig. Var sugen på att leta fram lite av mitt gamla... så det gjorde jag. Men det blev fläckigt, för små skillnader mellan färgerna och allmänt inte bra. Men men, ibland blir det så. 

Som sagt, ibland så tänker jag att jag ska använda lite av mitt gamla smink lite grann. Har massor av singelskuggor som bara ligger. Åtskilliga är riktigt fina. Men det är på något vis lättar att ta fram en palett och köra med vad som finns i den. Men idag hade jag tid, för det krävs tid, att leta fram en massa singelskuggor och försöka kombinera dem. Har ändå involverat en palett också, inte sprillans ny, men inte jättegammal heller, från Morphe. Har haft den två,tre år eller nåt sånt. Men singelskuggorna är åtskilligt äldre än så.






Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet samt yttre vrån: Skuggor från Morphes 35D Palette.
Mitt på ögonlocket: e/d Umber från Make Up Store.
Inre delen av ögonlocket samt upp mot globlinjen: Color Riche 201 Café Saint Germain från Loreal.
Glitter i globlinjen samt längs eyelinern: Blue Moon från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: technic Cosmetics Mega Glow Highlighter palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbropw Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: 66 Frosty Wine från IsaDora.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Perfect Loose Powder från Isadora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: technic Cosmetics Mega Glow Highlighter Palette.
Blush: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




Tja inte mitt bästa... men det fick duga.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...