09 juli 2019

The Warrior och The Saharan II från Juvia's Place

Jag gnetar på och fortsätter med mina paletter från Juvia's. Kommer nog aldrig tröttna tror jag. Oändliga kombinationsmöjligheter. Bara för få dagar/sminktillfällen ;-)





Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox samt Jumby Eyeshadow Pencil Milk från NYX.
Under brynet: Ahosi från The Warrior Palette från Juvia's Place.
I globlinjen: Taza från The Saharan II palette.
Inre ögonvrån: Chefchaouen från The Saharan II från Juvia's Place.
Mitt på locket: Berberg från The Saharan Palette.
Yttre vrån: Mino från The Warrior Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Equinox från Sleek's Solstice Highlighting Palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppstift: numret är bortnött, men jag trooor att det står 30, från Nouba.



Primer: Nude Magique Blur Primer från Loreal samt Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Blush: från the Bronzed Blizzed Face Palette Summertime från technic.
Highlight: från technic's Mega Glow Highlighte palette.





Gårdagens smink var det här... kom hem sen och orkade inte lägga upp. Vi hade en konstig dag på jobbet. Bara jag och en kollega till, ingen optiker. Det var så lugnt och stilla och få kunder att det kändes som en jobbsöndag. Konstig känsla. Skönt med sånt ibland också.

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Fin kombo!
Skönt med lugna dagar, man behöver definitivt det!

marinamake sa...

Ja det behöver man verkligen, inte så ofta man har dom.

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...