17 juni 2019

Turkost med Make Up Store och Coastal Scents

Så äntligen en ledig dag och dessutom strålande sol. Tyvärr har jag inte kunnat vara ute i trädgården så mycket, eller snarare inte alls. Har inte hunnit. Annat som har kallat. Men jag hann ta en joggingrunda i morse ändå. Försöker komma igång lite mera seriöst. 

Nåja, sen har jag lite ärenden in till stan så min dag har gått åt till det. Tog tåget in mitt på dan för att göra något som jag kan berätta om lite längre fram, kul grej, men måste hålla det lite för mig själv ett tag. Hem igen, äta lite och ta det lugnt, men nu ska jag ta bilen in till stan för att gå på en sån där Mary Kay träff. Om jag ska vara riktigt ärlig så är jag inte så sugen, känner inte riktigt för deras produkter. Men jag tänkte att det kunde ändå vara kul att se vad det är för något och hon som har det har varit på mig så länge att jag känner att nu kommer jag inte undan längre. Hade nog faktiskt hellre varit hemma med gubben ikväll. Jag är ju aldrig hemma annars.

Oh well... efter min joggingrunda så skulle jag i allafall sminka mig... högröd i ansiktet fortfarande. Men det röda hade lagt sig lite när jag väl skulle fota. 




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Schamrock Green från Coastal Scents Creative Me1 palette.
I globlinjen: Indigo från samma palette som ovan.
Inre vrån samt mitt på locket: skuggor från Make Up Store's 12 Shades of Color palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: gröna delen från MAC's Mineralize Skinfinish Barely Dressed.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Läppglans: Stucco från Make Up Store.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Blush: Wonder Blush Goddess från Make Up Store.




Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...