23 februari 2019

Inglot

Så igår så skulle jag äntligen ta mig upp från under den sten jag befunnit mig de senaste två veckorna och ta mig till jobbet. Jag mår mycket bättre, men inte helt bra. Matt, lite svidig och tjock i halsen, svidig i näsan... men jag tänkte att man måste liksom rycka sig ur det hela på nåt vis. Egentligen är jag sjukskriven till och med måndag men jag tyckte att nu får det vara nog.

Så för första gången på två veckor klev jag upp på morgonen och satte mig i källaren och tog fram sminket. Tja, jag har ju suttit och kladdat lite som ni sett, vid ett par tillfällen här på slutet, men det har väl inte direkt varit jobbsmink. 

Nåja...




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet samt i globlinjen: skuggor från Loreal's La Palette Nude 01 Rosé.
Inre halvan av ögonlocket: Pure Pigment Eyeshadow 113 från Inglot.
Yttre vrån: Graphology från MAC.
Highlight i inre vrån: Saphyre från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Aqua Liner 18 från Make Up For Ever.
Mascara: Aqua Smokey Lash från Make Up For Ever.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.
Glitter längs brynets undra kant: Glitter Liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.






Läppenna: Golden Purple från Make Up Store.
Läppstift: Fantastick Ametrine från Linda Hallberg Cosmetics.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelaine från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: Powder Blush Peach från NYX.




Jag tror inte jag med ord kan beskriva hur trött jag var när jag kom hem från jobbet. Hade stängning så var inte hemma förrän halvtio på kvällen. Åt, duschade och sen kraschade jag. Känns ju att man inte varit i farten på ett tag.

Bara till att kämpa vidare ;-)

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...