28 oktober 2018

Morphe Brushes 35P Plum Palette

Så var jobbarhelgen över. Jag och min kollega, vi har jobbat ensamna hela helgen, har haft en förhållandevis lugnt helg. Inga konstigheter, inga krångligheter, inga rusningar av folk med köer som följd. Lugnt och stillsamt, kunnat prata en hel del och lära känna varandra lite mer privat. Och dammat hela butiken... Rätt så så skönt.

Körde med lite plommonlila i morse, med lite grön touch. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Pro Longwear Paintpot Stormy Pink från MAC.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Inre halvan av ögonlocket: Prismatic Shadow Mermaid Sirene från NYX.
Övriga skuggor: från Morphe Brushes35P Plum Palette.
Highlight i inre vrån: Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Mascara: övre fransraden High Impact Mascara från Clinique, undre fransraden Miss Manga Punky Green från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation Shade 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.




305 Burgundy Matte från Viva la Diva.




Sen så strejkade mobilen när jag skulle försöka fota helhetsbilderna. Inomhus gick inte att fota alls, vet inte vad som hände. Tog min mobil som vanligt för att fota och plötsligt framstår ett skimmer över bilden så att man knappt ser vad det föreställer. Jag gav upp, det gick inte att få till en bra bild. Gjorde ett försök i bilen, och det var ungefär samma där, ett dis över hela bilden, dock lite bättre än inne. Så ja, nån riktig helhetsbild på sminket blev det väl inte direkt. Man ser inte sminket... men, ja ja...

Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...