06 april 2018

Fenty Beauty - Galaxy Palette

Jag har haft en extremt sömnlös natt. I princip inte sovit alls. När klockan var fem gick jag och la mig på soffan för att pilla lite på mobilen, ville inte störa gubben med ljuset. Tänkte att det skulle göra mig trött. Höll på en liten stund och försökte sen sova vidare. Det gick inte. Så jag var så trött och oinspirerad när jag väl stod där på morgonen och försökte sminka mig. Så trött att det durrar i hela kroppen. Gjorde nåt enkelt och klämde på lite glitter. Det är ju ändå fredag.  




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: Space Owt från Fenty Beautys Galaxy palette med glitter från MAC ovanpå, har inte namnet på glittret tyvärr.
Liten dutt i yttre vrån: Carbon från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Dålig applicering, but anyhow...

Everlasting Liquid Lipstick L.U.V från Kat von D.


Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Så jag har bara bitit ihop och kämpat mig igenom dagen. Brukar ju ändå gå bra när man väl fått upp ångan. Har jobbdag i morgon lördag igen, och en sömnlös natt brukar ju vara värre dag nummer två, tröttheten kommer liksom efter. Så nu ska jag krypa till kojs och hoppas att det går bättre i natt.

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jättefin sminkning!
Men usch så jobbigt med sömnlösa nätter. Det har jag rätt ofta, speciellt när jag ska upp och jobba.

marinamake sa...

Tack! Ja men varför är det alltid så? Ju tidigare jag ska upp, ju svårare har jag att somna. Måste va nåt psykiskt! Sover alltid oroligt när jag ska upp och jobba och värre när det är extra tidigt.

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...