10 december 2017

Grönt fredagsglitter

Mitt fredagssmink... grönt med glitter.  Jag hade inte riktigt någon fantasi att variera mitt röd/grön/guldiga jultema så det fick bli bara grönt.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Molten Eye Pen Tuscan Cypress (grön) från HM.
Under brynet samt längs brynbenet ovan globlinjen: skuggor från Kat von D´s Shade&Light palett, Laetus samt Solas.
Över rörliga delen av locket: grön skugga från Manlypaletten samt grönt glitter från Hot Makeup.
Dutt i inre vrån: Shimmering Skin Perfector Opal från Becca Cosmetics.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Everlasting Liquid Lipstick Underage Red från Kat von D.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Shimmering Skin Perfector Opal från Becca Cosmetics.
Blush: Powder Blush Dirty Plum från MAC.



Annars så fick jag ju börja min fredagsmorgon med att återlämna blodtrycksmanchetten jag skulle ha haft i ett dygn. Den gav ju upp kvällen innan. Jag har en bokad tid med läkaren i morgon när han skall ringa upp mig, så vi får väl se om jag får göra ett nytt försök med den där prylen.

Annars så, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...