26 oktober 2017

Uppgradering nr 2 från 2009

Jag fortsätter att testa med att uppgradera gamla sminkningar från förr. Det var ju riktigt roligt faktiskt. Här kommer en sminkning från juli 2009. Första bilden är ifrån då, resten från idag. 

På den tiden hade jag någon sorts idé om att man inte mixade matta och skimriga skuggor. Antingen var hela sminkningen skimrig eller så var hela sminkningen matt... daaahhh... vet inte hur jag tänkte. I allafall tycker jag nu att du får mycket mer snygga effekter om man blandar. Framför allt det sättet jag alltid gjorde skugga närmast under brynet (highlighter typ..) så extremt blank och skimrig, mjaaee inte nu längre, ser rätt så hemskt ut. Jag har väldigt lång yta från brynet ner till globlinjen så det som blir mitt higlightområde blir så stort så det blir så extremt mycket av highlightern då om ni fattar. 



Ovan från 16 juli 2009




Så här kommer då dagens version. Jag har använt en matt skugga under brynet för att undvika det extremt blanka som på bilden ovan. Istället har jag tagit den skuggan och lagt den som en liten dutt i inre vrån. Har också tagit en matt varm skugga längs globlinjen/brynbenet för att få en finare övergång upp mot den ljusa under brynet. 

Och eyeliner med vinge så klart, det gjorde jag aldrig förr, i alla fall inte vingen. Som jag skrev i går så är jag inget proffs på vingen. Det är fortfarande bland det svåraste jag vet i sminkväg, att göra vingen. Jag blir aldrig riktigt nöjd där.

Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Laetus från Kat von D´s Shade & Light palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Solas från samma palett som ovan.
Inre halvan på ögonlocket: e/d Inka från Make Up Store.
Yttre vrån: e/d Devil Dust från Make Up Store.
Dutt i inre vrån samt aningens dutt precis under brynets högsta punkt: guldig skugga från Viva la Divas Absolutely Fabolous Eyes palett.
Under ögat: penna Golden Days med Devil Dust samt Inka ovanpå.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Base lissante Smoothing Primer från Sephora.
Bas: True Match Golden Beige från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Blush: Blushon Bubble nr 122 från Nouba.



Läppglanset är också samma som jag använt i den gamla sminkningen, ett färglöst glans med kopparfärgat glitter i. Väldigt tjusigt på läpparna, men omöjligt att fota. Ser mest ut som man har prickar på munnen, eller kaffesump liksom...Det är iallafall ett Sweet Kiss från Nouba, numret har tyvärr trillat av.

Om jag gjort denna sminkningen ny från början idag, skulle jag nog ha valt ett mörkare läppstift till detta, det är ju det jag gillar bäst. Men nu skulle jag ju återskapa det jag gjorde 2009, så det blev det det här precis som då.



Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...