06 september 2017

Sotning med Morphe Dark Smokey Palette

Tog fram en av mina två nya Morphe paletter igen. Många fina färger i båda paletterna att prova sig igenom. I morse blev det en brun sotning, lite mörkt nude-ig. Jag har kört med många färgglada och lite mera somriga sminkningar länge nu, så jag längtar att göra nåt mer mörkt. Tja så idag blev det brunt som ju egentligen inte är nån favorit alls, men ibland så...




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor: från Morphe 35D Dark Smokey Paletten.
Dutt i inre vrån: rosa skugga från E.l.f Cosmetics Eye Transformer palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: Retro Matte Liquid Lipcolour High Drama från MAC.



Primer: Infallible Mattifying Base Primer från Loreal.
Bas: 10HR wear perfection foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder  från IsaDora.
Bronzer: Duo Poudre Soleil 01. Hâle léger från Yves Rocher.
Highlight: Illuminator från Kicks.
Blush: Floral Blush Duo Cheek ColorBahama Bronze från BH Cosmetics.



Nu har jag jobbat i två dagar, var ju hemma med värsta skallebanken i måndags och hjärtklappning. Utöver det har jag ju känt mig hängig och "förkylning på gång" egentligen ända sedan semestern. Det vill inte bryta ut riktigt. Nu är jag ledig i morgon igen, skönt ska det bli för nu så har min "förkylning på gång" tagit ytterligare ett steg. Jag hostar som en tok och är lite täppt i näsan. Så jaa, det blir väl soffaläge i morgon med då...

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...