30 augusti 2017

Grön Onsdag - Zip Me Up

Dags för Karins Gröna Onsdag igen... har inte varit med på lääänge. Jag bidrar dessvärre inte med nåt nytt. Faktum är att jag tror jag varit med, med detta lack en gång tidigare. Tror det här kom nytt förra våren/sommaren.  Kanske sista rycket med lite somrigt ljust lack? 

Föredrar egentligen mörkare lack men jag vill inte riktigt ge upp på det somriga ännu. 



Detta är Zip Me Up från Essie. Tyvärr så lyckas jag inte fånga färgen som är mycket mer mintgrönt än vad bilderna visar. Ser nästan vitt ut på bilderna. Det har dessutom ett väldigt fint skimmer i sig, men det syns i princip bara i flaskan under en lampa eller i solen.





Annars så gillar jag Essies lack skarpt. Sitter bra, faktiskt bättre än många lack. jag som alltid har problem att få någonting att sitta.


4 kommentarer:

Karin || Vacker & Underbar sa...

Jättefint!

Lottsky sa...

Snyggt! Mint är alltid gångbart. =)

Helena / Lacky Corner sa...

Jättefint lack!

marinamake sa...

Karin! Tack!

Lottsky! Jadå, lite somrigt tycke jag, använder sällan på vintern. Men snyggt!

Helena! Ja, visst är det!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...