31 januari 2017

Matte Royal - blå läppar

Okej, så jag vågade äntligen gå till jobbet med blå läppar. Har tänkt att chefen kanske inte skulle gilla det... men så tänkte jag att då får hon väl klaga då. Det gjorde hon inte ;-) . Jag har ju kunder varje dag, allt från små barn upp till tant Agda 93 år, så jag tänkte att det kan vara lite känsligt kanske. Men nu har jag fått blodad tand. Har verkligen fått det här med blått läppgunk på hjärnan. Från att inte ha ett enda så äger jag nu tre olika varianter av läppstift och en sån där läpphybrid från House of Beauty som är blåa.  Det är sååå coolt om ni frågar mig!




Bas för skuggorna: Take On The Day eyeshadow primer från Wet n Wild samt Paintpot Imaginary (blå) från MAC.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: c/s Sapphire från Make Up Store.
Yttre vrån och under ögat: 663 Thunderstruck från Viva la Diva.
Dutt i inre vrån: ljusa delen av Too Faced Eye Shadwo Duo Skinny Dip (utgången produkt).
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: Big and Curvy Mascara från The Body Shop. Jag är inte alls förtjust i den här mascaran. Borsten är helt värdelös, så jag sätter på den med en mascaraborste som jag köpt på MAC. Funkar bättre.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: All Nighter Liquid Foundation Shade 2.0 från Urban Decay.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Let It Glow från House of Beauty.
Blush: Jardin de Chanel Blush Camelia Rosé.




Läppstift: Matte Royal från MAC.




Kunde ju brytit av det blåa med att ha en annan färg på ögonen kanske, men tja nu blev det inte så. 



Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...