02 oktober 2016

Försök nr 2 - Nikkietutorialspaletten

Jag berättade ju häromdagen att jag skaffat Too Faced Nikkietutorialspaletten. Jag var lite besviken, hade förväntat mig mera ompff om man säger så. Nåja, jag tänkte att det kanske varit skit bakom spakarna och nu har jag givit paletten en chans till. 

Jag får väl ta tillbaka det jag skrev häromdagen då... Funkade betydligt bättre nu. Inga problem med pigmenteringen eller nåt annat, blendar bra... Jag är nöjd!





Bas för skuggorna: penna Jumbo Eye Pencil Milk från NYX samt på rörliga delen av locket Jumbo Shadow Liner 336 Action från Cherry Culture.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Painkiller från Nikkietutorials paletten, samt en dutt ytterst på brynbenet Makeup & Chill från samma palett.
Över hela rörliga delen av locket: Mystic Hour från samma palett.
Eyeliner: Too Faced Sketch Marker Liquid Art Liner.
Under ögat: penna 44 Golden Khaki från IsaDora med Irresistible från samma palett ovanpå.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Eye Brow Pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Hangover Replenishing Primer från Too Faced.
Bas: Infallible Stay Fresh 24H foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Chocolate Soleil från samma palett som ovan.
Highlight: Champagne Truffle från samma palett.
Blush: I Will Always Love You från samma palett.



Läppglans: utgången sort från Sephora.




Ni får ursäkta min extremt dåliga hårdag... men jag var faktiskt på väg till min frissa, så jag struntade helt i att fixa till håret. Så, det här är jag när jag är ooootroligt långhårig, blöter håret och bara drar det rakt bakåt med fingrarna, inga medikamenter alls. I skrivande stund har jag väääldigt kort hår, och färgat det mörkt brunt. Sååå skönt!

Inga kommentarer:

The Laila 2 Palette - Blush Tribe

Dags att spela in veckans Throwback Thursday video. Den här veckan fick det bli en gammal palett från Blush Tribe. Blush Tribe existerar int...