29 maj 2016

Sotning med MAC - ut med jobbet

Här har det varit stiltje i några dagar... ibland hinner man inte. så är det ju. I torsdags var jag faktiskt ute med jobbet och åt på restaurang. Vi hade vunnit en summa pengar per anställd att gå ut och göra något för, så det blev ett restaurangbesök. Trevligt att få umgås lite utanför jobbet också. Och dessutom mitt första mål mat som inte var styrt av dieten jag hållit senaste månaderna. Lite gös fick jag, och det var såååå gott. 

Slog till på en väldigt glittrig sotning  på morgonen innan, tänkte att det passar till allt. Och nu när jag äntligen kommer i lite av mina kläder var det roligt att hitta en outfit och få gå ut lite. Det var extremt länge sedan.


Bas för skuggorna: Pro Longwear Waterproof Colour Stick Iris Eyes från MAC.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Crushed Metallic Pigment Wintersky från MAC.
Dutt i inre vrån: Crushed Metallic Pigment Dark Moon från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Studio Fix Fluid NC15.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser:  Milk Chocolate Soleil Light/Medium från Too Faced.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.
Rouge: Powder Blush Full Of Joy från MAC. 



Körde mitt nude-iga läppstift från Loreal (Freida´s Nude) under dagen på jobbet, men bytte till ett knalligare senare på kvällen när vi skulle iväg.




Tja, så sent blev det i torsdags, släckte inte förrän klockan ett på natten, så någon blogg blev det inte då som ni förstår.

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...