16 augusti 2015

Slut på semestern...

Halloj alla! Jaha... fyra veckors semester har kommit och gått. Det är inte klokt vart fort tiden går. Jag har haft en väääldigt lugn och stillsam semester, mest varit hemma, umgåtts med familjen och tagit det lugnt. Absolut inget smink. Tror jag har sminkat mig två gånger på fyra veckor och då har det bara varit något enkelt. 

Well, så nu sitter man här, sista lediga kvällen, ensam hemma, har fixat och donat hela dagen och nu ikväll fick jag för mig att göra en sminkning. Kan inte påstå att det blev den roligaste av sminkningar, men men...





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt High Tech lighter (vinröd, etikett borta inget namn) från Make Up Store.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet: rosa skugga från palett från Cubus (utgången produkt).
I globlinjen sam yttre vrån: Peppar från Färg.
Rörliga delen av locket: pigment från I.M.Y.S nr 60.
Inre vrån: Noubas Spicegold nr 119.
Eyeliner: Cake eyeliner black från Make Up Store.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt Mix & Match Brow Colour 1. Dark från Viva la Diva.




Bas: Longwear Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Giordani Bronzing Pearls Perles de Rosée 2509 från Oriflame.
 Highlight: Wet n Wild Mega Glow Illuminating Powder Catwalk Pink.
Rouge: NYX Mosaic Powder 03 Plummy.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Riche 362 Cappucino Crystal från Loreal.



En glasögonbild också... Jag bär ju faktiskt glasögon från morgon till kväll, men fotar mig alldrig med dem på, det är ju liksom sminket man vill visa. Detta är i allafall ett par av alla mina sju åtta par jag äger.



Okej, dags att sova. I morgon är sista dan på semestern... har haft ågren heeela veckan. Vet inte varför man har det, så fort man kommer till jobbet går det ju över och man är inne i trallen igen på nolltid. 

Sov gott alla!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...