27 augusti 2015

Make Up Geek - Houdini

Här kommer ytterligare en av de sex skuggor jag beställde från Make Up Geek. Houdini. En "foiled" skugga. Grön med väldigt mycket dragning åt blå... kall grön. Passar mig perfekt. Tyvärr creasade den, men jag tror faktiskt inte att det beror på skuggan utan kombinationen av skugga och primer. Får testa en annan primer så kommer det nog att funka. Jag gillar fortfarande dessa skuggor. Helt fantastiska. 




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: Houdini från Make Up Geek.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Under ögat: penna Make Up For Ever Aqua Matic 30 (limegrön) med skugga Lucky Green från MAC ovanpå, samt Carbon mot yttre vrån.
Inre vrån: grön skugga från E.l.f  Eyetransformer.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash Mascara.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt brynpenna nr 81 från Nouba.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Bronser: Sol De Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Rouge: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.



Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora (utgången färg).
Läppstift: Color Riche 362 Cappucino Crystal från Loreal.




I morgon fredag, så skönt! Jag har ledigt, men jobbar sen tyvärr hela helgen. Ska i allafall försöka få till någon sorts sminkning när jag nu ändå är ledig och har tid att mixtra en stund.

Ses i morgon!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...