31 mars 2014

Vårigt?

En ovanligt ljus sminkning för att vara mig. Vet inte varför jag envisas med att försöka göra dessa ibland, för jag trivs inte så här. Det är så snyggt med lite ljusare, pastelligare sminkningar på andra, men jag tycker att jag försvinner helt. Eller har jag blivit fartblind?





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene och över rörliga delen av locket Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilacs från Loreal.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: lila skugga från 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette från Coastal Scents.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 från Make Up For Ever.
Under ögat: penna Turquoise från Wet n Wild med grön skugga från samma palett ovanpå.
Kajal: Eyestudio Lasting Drama Gel liner 01 Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer:  Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Mega Glo Iluminating Powder Catwalk Pink från Wet n Wild.
Rouge: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.




Tjaa, som sagt, lite blekt kanske...

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...