31 mars 2014

Blått

Detta är faktiskt dagens sminkning. Nutid. Jag har varit ledig idag och passat på att varit tillbaka på Ekerö där jag tidigare bodde och klippt mig hos min "gamla" frissa. Ända sedan jag flyttade tillbaka från Småland har jag letat runt efter en bra frisör i krokarna där jag bor, men jag har inte blivit nöjd. Jag tröttnade på att aldrig känna mig nöjd med håret och bokade en tid hos Annica, som finns här. Jag har klippt mig hos henne i åratal, vi har gjort sminkjobb ihop... hon håret och jag sminket. Det är en bit att åka för mig, men det var värt varenda kilometer, spelar ju ingen roll vad man har för sig på en ledig dag liksom... Såå roligt att träffas igen. Och den där känslan när man sätter sig i frisörstolen och man behöver inte oroa sig alls, hon bara gör. Och det blir såå bra! Och vi babblade öronen av varandra och jag fick en supergod latte. Ah härlig dag!

Well, strunt i håret. Jag sminkade mig förståss i morse innan jag drog iväg. Inget särskilt, en blå sminkning.




Bas för skuggorna: som alltid (nästan) Eyeshadow primer från Lumene. Den bästa som finns om ni frågar mig...
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Inre vrån: c/s Breeze från Make Up Store.
Mitt på locket: c/s Sapphire från Make Up Store.
Yttre vrån: Graphology från MAC.
Eyeliner: Midnight Liquid Eyeliner från E.l.f.
Kajal: Eyestudio Lasting Drama Gel liner 01 Black från Maybelline.
Under ögat: penna 5 Blue Lagoon från Viva la Diva.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer:  Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Mega Glo Iluminating Powder Catwalk Pink från Wet n Wild.
Rouge: Pink Blossom från IsaDora.



Läppstift: Couleurs Nature Beige Nature från Yves Rocher.
Läppglans: Cyklamen från Face.




Så när jag ändå var på Ekerö så passade jag förstås på att gå in och säga hej till Åsa som jag jobbade åt i leksasaffären innan jag flyttade, och var även in och sa hej hos optikern där jag också jobbade. Trevligt att träffa alla.

Tja sen har jag bott här framför skärmen hela eftermiddagen och halva kvällen... skönt att bara grotta in sig ibland... har inte haft orken eller lusten till nåt annat. 

Dags för nya jobbardagar igen, så det är snart läge att nana kudden... 

Vi höres alla, natti natti!


Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...