06 februari 2014

Brunblå röra

Gokväll alla! Tillbaka på jobbet idag igen, har ju varit på kurs i två dagar och haft en dag ledigt, kändes som om jag inte varit där på evigheter, tänk vad lite ombyte kan göra. Lovade att stanna till stängning ikväll, trots att jag inte längre är schemalagd att stänga, men behövde rycka in... så jag fick börja elva i förmiddags, inte dumt med lite sovmorgon!
 
 
Sminket blev lite murrigt idag, lite brunblått... matchar fin fint med mina väldigt rödsprängda ögon. Vet inte vad som hänt, tror jag åkt på någon sorts ögoninflammation. Syns inte så mycket på bilderna, men i verkligheten är jag helt rödsprängd. Ser ut som om jag står i förbund med djävulen... ;-).
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Insuddat i globen yttre vrån: Peppar från Färg.
Inre vrån: Ljusblå skugga från Wet n Wilds palett Blue Had Me at Hello.
Mitt på locket: MAC pigment Naval Blue.
Yttre vrån: Mörk blå från samma palett som ovan.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Under ögat: penna Metallic Sea från Make Up Store med mörka blå skuggan ovanpå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
 


 
 
Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Shading: 03 Bronze från Maybelline.
Rouge: Stay Real Blush 06 Fever Pink från Nivea.
 
 

 
 
Läppenna: Angel från Face.
Läppstift: 270 Mauve Wood från Maybelline.



Jaha så är det fredag i morgon igen då. Jag tar mina barn och åker till min bror i Uppsala. Som vanligt. Vi ska passa på att fira min mellantjej som fyller 15 nu på tisdag. Tiden går, ena stunden ligger de i vaggan, nästa är de ute och ränner på stan ;-). Själv blir jag bara yngre och yngre ha ha!

Jag ska passa på att ha en sminkfri helg, så att mina stackars ögon kanske återhämtar sig...

Ha det gott alla, vi hörs snart!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Emma P sa...

Jättesnygg sminkning, både ögon och läppar! Jag hade också en sminkfri helg, det var rätt skönt...

marinamake sa...

Emma P; Tack o tack! Hm ja det är faktiskt skönt... är oftast sminkfri på helgerna faktiskt, om jag inte ska göra nåt särskilt.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...