15 oktober 2013

Sleek Bad Girl

Gokväll alla! För ett litet tag sedan beställde jag Sleek Primerpalett från Eyecandy. Kul tänkte jag att ha en palett med massa olika färger på primers... bra att variera under olika skuggor. Men hittills har det bara varit besvikelse... för hur jag än bär mig åt så creasar skuggorna fruktansvärt när jag använt paletten. Har testat alla olika varianter av kombos med skuggor annan primer under osv. men det kladdar fruktansvärt varje gång jag använt den... trist. Kanske skit bakom spakarna, kanske dålig primer vad vet jag... Funkar gör den inte i alla fall för mig. Varje dag när jag kommit hem från jobbet efter att använt den ser jag ut som kriget på ögonlocken.... inte kul.
 
 

 
 
Bas för skuggorna: från Sleeks Primer Palett lila Ultra Violet på rörliga delen av locket och under brynet Peach.
Highlight: Ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Inre vrån: Obnoxious.
Mitt på locket: Abyss.
Yttre vrån: Twilight, alla tre skuggor från Sleeks Bad Girl palett.
Under ögat: penna Blue Lagoon från Viva La Diva med Twilight ovanpå.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 
Gick ju inte och se skillnaden från den ena skuggan till den andra... flöt liksom ihop, och alla var så mörka, men tja... tre olika är det i alla fall.


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation primer.
Bas: Super Stay24h från Maybelline.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Purple Dream från IsaDora.
 

 
Läppenna: Magenta från MAC.
Läppstift: 414 från Nouba.
 



Det var det hele...

Annars har jag gått omkring och känt mig rasslig i en par dagar nu.... var ledig igår och kände mig helt under isen... kupa över huvudet, mosig. Gick till jobbet idag, för det har ju liksom inte brutit ut, men har känt mig trött och hängig hela dan. Får väl nana kudden nu, så kanske det blir bättre till i morgon...

Sov gott alla!

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...