18 oktober 2010

Amazing Charcoal

Well, så var det måndagmorgon igen då. Bara att bita ihop. Jag jobbar varje måndag från åtta på morgonen till halvsju på kvällen, varannan måndag har jag inte någon lunch. Idag var det en sån måndag... joo jag får äta, men jag gör det på en stol bakom kassadisken och kan inte gå ifrån. Ingen fara med det... lite lång dag bara. Man är rätt så mör i fötterna när man kommer hem, jag står ju upp hela dagarna.

Sminket fick gå fort i morse... mina tider har ändrats drastiskt på sistone, förr hade jag betydligt mer gott om tid nästan varje morgon, men nu är det bråttom mest varje morgon. Jag får vara glad för den tid som varit med gott om tid på morgnarna...

Nåja, så denna snabbsminkning blev lite si och så... när jag kom till jobbet och kollade mig i spegeln där, med betydligt bättre ljus än hemma i badrummet, så såg jag att jag inte lyckats strycka ut min foundation ordentligt utan jag var lita kladdig här och där. Jag fick gnugga mig lite med fingret... små sminkolyckor som händer ibland.

Jag hade en par skuggor kvar att testa från Make Up Cosmetics som jag besällde för en par månader sen, så nu var det dags att testa ytterligare en av dem.



Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Highlight: Vanilla från MAC.
Inre vrån och en bit in mitt på locket: Amazing från MAC.
Yttre vrån: nr 11 Charcoal från Barry M.
Under ögat: penna Smoke från MUS från yttre vrån och in mot mitten med Charcoal ovanpå, från mitten och in mot inre vrån penna från MUS Golden Days med Amazing ovanpå.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Mascara: Stiletto från Maybelline.



Bas: Affinitone från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: 67 Pinky Gold från Maybelline (finns ej längre i sortimentet).



Läppglans: Rose Star från Maybelline (utgången produkt).




Tja hörrni, det var måndagmorgon.... trööööött blick. De andra bilderna jag tog var ännu värre ;-)!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Emma P sa...

snyggt och dramatiskt och väldigt du:)

marinamake sa...

Emma P! :-) Tack tack!

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...