04 juni 2010

Äntligen fredag!

Finns det nåt skönare än fredag, jag bara undrar?? När klockan ringer är det väl aldrig så lätt att komma ur sängen som på en fredag, man vet att man har hela helgen framför sig, sån himla skön känsla. Jag var dum nog att gå med på att jobba två timmar längre än mitt schema, halvsju istället för halvfem. Hur dum får man bli? En tjej på jobbet ville gå tidigare för hon hade grejor för sig, så jag lovade att jobba istället. Nåja, man har väl igen det någon gång antar jag. Nästa gång kanske det är jag som vill vara ledig...

Var bla inne hos SminkJante och kollade lite igår... hon skrev om blågröna sminkningar, och jag blev lite inspirerad av färgkombon. Kunde dock inte låta bli att blanda in lite lila också.




Bas för skuggorna: Paintpot Painterly från MAC och ovanpå det lade jag på den rörliga delen av locket, Shimmer Veils Pixie Dust från Too Faced. Den glittrar ordentligt som lyser igenom skuggorna, syns dock inte på bild tyvärr.
Highlight: Big Mean Yellow Dog från Brite Bird.
Inre vrån: Monster Head Pinup från Brite Bird.
Yttre vrån: Its actually cerulean också från Brite Bird. För att få lite mer djup tryckte jag även dit lite m/s Tuch från MUS precis längs med brynbenet. Den fäste inte så bra, så det syns inte mycket av den.
Under ögat: penna Violet Storm från MUS med Color Me Crazy från Brite Bird ovanpå. Ytterligare ovanpå det tog jag lite löst glitter jag köpt på Panduro (lila)¨.
Eyeliner: Noubas Rainbow eyeliner, mörkblå nr 17.
Kajal: från Joe Blasco.
Mascra: Blueberry Volume Mascara från Lumene.



Primer: Smashbox Photofinish foundation primer.
Bas: Affinitone från Maybelline, 03 light sandbeige.
Puder: Loose powder nr 2 från Face.
Rouge: Luxury från MUS.
Bronsing: 02 Warm Glow från The Body Shop.



Läppenna: 9 Cyclam från Sans Soucis över hela munnen.
Läppglans: Bay från MUS ovanpå.



Oj oj oj... trött blick... well, det är ju fredag, man får vara lite trött då, eller hur?!
Ha en skön fredagkväll alla, vi höres!

3 kommentarer:

Sanna sa...

vackert!

marinamake sa...

Sanna! Tack tack!

Anonym sa...

My fave colours! Very lovely eye make up. <3

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...