03 januari 2010

Tilt Contrast och Freshwater

Hur har ni det? Fortfarande ledig några dagar till kanske? Inte jag, måste jobba i morgon och på tisdag igen. Men det är ju bara två dagar, sen är man ju ledig en dag till igen.

Det här är gårdagens sminkning... idag har jag varit lat och inte ens orkat sminka mig. Precis när jag var klar med den här knackade grannen på dörren för en kopp kaffe... ska du ut, frågade hon.. Jag? Näää vadå då unddrade jag. Jaa men du har ju sminkat dig. Ha ha, jag har bara stått och lekt framför spegeln... hade mysbrallorna på och t-shirt, såg inte precis ut som om jag skulle ut, men sminket var dessto knalligare ha ha. Nåja, jag fick nöja mig med ett glas vin i hennes soffa lite senare på kvällen.




Den här blev mycket mörkar i verkligheten, men det är ju som vanligt, bilderna är inte rättvisande.

Bas för skuggorna: Coverstick från Lumene, nr 21 fair naturel.
Highlight: 641 Silver från VLD.
I inre vrån: Tilt från MAC.
Mitt på locket: Freshwater från MAC.
Yttre vrån: Contrast från MAC.
Under ögat: samma skuggor i samma ordning, om ni fattar...
Kajal: Line Definer Black Onyx från Maybelline.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline och lite löst glitter, nr 281 från Black Onyx. Superläckert, turkosgrönt glitter, måste testa det över hela locket nån dag.
Mascara: Pulse Perfection från Maybelline.




Bas: Wonder finish makeup från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.
Rouge: 28 Purple Dream från IsaDora.



Läppenna: Burnt Cherry från Artmatic.
Läppstift: Enjoy från MUS.
Läppglans ovanpå det: 316 namn något som inte går att läsa, från Lancome.



Det var jag igår, idag har jag som sagt varit lat! I morgon väntar jobbet igen... både skönt och inte.
Ha det gott alla, vi höres!
Sminka lugnt!

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Riktigt härliga färger! Förstår att din granne trodde du skulle ut! Vem ser mysbrallorna när du har sådana ögon? ;D

Emma P sa...

Underbart snyggt Marina! Turkost är en färg jag nästan glömmer helt på vinterhalvåret, ska nog plocka fram nån dag tror jag:)

Ninni sa...

Haha, det är så härligt att bara får stå och kladda, jag brukar passa på att vräka på när jag ändå ska tvätta mig, det är då man kan komma på de bästa festsminkningarna. Denna sminkning var härlig som tusan, älskar det metalliska.

CC sa...

Vad glad du ser ut :)
Och du passar i det turkosa jättebra

marinamake sa...

Sminkan! Ha ha jag kanske skulle testa och ha dem på när jag går ut nästa gång... få se vilket folk tittar på!

Emma P! Tack! Jaa det känns väl mer som en sommarfärg, men det är härligt att plocka fram ibland även på vintern. Man kan ju alltid drömma om sommarn om inte annat!

Ninni! Ha ha jaaa du visst är det härligt att bara stå och ösa på! Och metallskt är så häftigt!

CC! Finns en anledning till det ;-)! Jaa du och jag tror faktiskt att det är turkost jag haft båda gångerna vi har setts också... vilken fantasi jag har ha ha!

bella sa...

Jättesnygg färg på läpparna! Hittade till din blogg idag:)
Kikar in fler gånger tror jag:)
kram bella

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...