07 juni 2024

Nationaldagssminking med Colourpop

Livet blir inte alltid som man tror. Jag skulle jobba igår, Nationaldagen. Kvällen och natten emot Nationaldagen fick jag en av mina smärtattacker. Axeln och höften. Totalt sömnlös natt med så mycket smärta att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Om man säger så här... jag låg kvar i sängen så länge att jag bara hann blöta håret (måste för jag ser ut som ett åkerspöke på morgnarna) och äta frukost, dvs inget smink... har inte hänt på åratal. Kom till jobbet som ett vrak. Det första jag sa till chefen var; prata inte med mig för då börjar jag grina...  Det gick i tre timmar sedan skickade hon hem mig och sa att jag skulle stanna hemma idag fredag också. Kunde knappt fungera på jobbet. 

Hur som helst. Jag hade ju en plan innan allt detta hände att jag skulle göra en Nationaldagssminkning och också filma den för kanalen men det sket sig ju. Så jag tänkte att jag får göra det idag istället. Så en dag för sent kommer här min Nationaldagssminkning.




The Blue Moon Palette och the Uh Huh Honey Palette båda från Colourpop.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Skuggor från Blue Moon.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Starry Eyed.
I globlinjen: Fine China.
Yttre och inre vrån: Clued In.
Highlight i inre vrån: Lumi.
Skuggor från Uh Huy Honey.
Mitt på ögonlocket: Dandy.
Glitter mitt på ögonlocket: Palooza.
Eyeliner: Cake It! Liner Strength från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Banger Mascara från Makeup Mekka.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppstift: Rebellion från Loreal x Balmain.



Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer i färgen Bronze från Physicians Formula.
Highlight: Light Loving Illuminator Shining Star från Mii Cosmetics.
Blush: Yara från Juvia's Place The Saharan Blush Vol. II palette.



 Ses snart!

Inga kommentarer:

35C Everday Chic - Morphe

I morse blev det lite filmning för kanalen igen. Började ju för någon månad sedan en ny serie där jag tänkte göra monokromatiska looker. Bör...