03 juli 2022

Strawbery Milkshake Palette och Poison Apple Palette - Unearthly Cosmetics.


Vilken trötter dag jag har haft idag. Sååå trött och slut. Har i princip inte orkat göra någonting. Definitivt inte varit ute i trädgården fastän jag borde. Mycket som behöver rensas. Yngsta dottern hade bjudit hem pojkvännen på middag så vi var ju tvungna att åka och handla och jag hjälpte henne lite med att förbereda maten. Inget fancy, men ändå, efterrätt och allt. 

Sen så satt vi allihopa och åt ute i trädgården, så himla mysigt. 

Innan allt det där så hade jag gjort en look. Jag fick ju det här två paletterna av en tjej i England, Danielle. Hon skickade dem till mig som en gåva. Tacksam är bara förnamnet... Så häromdagen dök det upp ett till paket från henne. MASSOR av engelsk choklad av olika sorter inklusive Hot Chocolate pulver, dvs sånt som ska blandas med varm mjölk. Toffe Sticky Pudding fick jag också, ett pulver som man också blandar med nåt, mjölk kanske, har inte läst så noga. Men det där pulvret doftar helt galet gott. Som kola. Så när jag nu fått alla det där godsakerna från henne fick jag för mig att ta fram paletterna från henne och använda dem igen. Så fantastisk kvinna!



The Strawberry Milkshake Palette och Poison Apple Palette - Unearthly Cosmetics.






Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos.
Skuggor från Poison Apple paletten:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Golden.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Empire samt Poison ovanpå.
Skuggor från Strawberry Milkshake paletten:
Highlight i inre vrån: Strawberry Shake.
Eyeliner: Cake It! Liner Entice från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Inte ett läppstift... utan en basprodukt som man kan använda till allt möjligt. Bas under ögonskuggor, på vattenlinjen och uppenbarligen också på munnen. Kanske inte den snyggaste färgen på mig eller som läppstift överhuvudtaget, men det var kul att försöka.

P. Louise 'Base'Ic Cosmetic Base Hint Of Mint.



Primer: Prime and Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Infalible 24H Powder Foundation från Loreal.
Bronzer: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01. Hále léger från Yves Rocher.
Highlight: Bunny Slope från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Blush: Pressed Powder Blush Potted från Colourpop Cosmetics.



Dags för jobb igen i morgon. Jag har superont i högra axeln så vi får se hur det går. Blir det värre kommer jag inte kunna jobba. Men jag hoppas det håller sig lugnt.

Ses i morrn!
 

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...