23 augusti 2021

The Rebel Honey och The Nubian Glow - Juvia's Place

Så var det dags att upp och hoppa igen i morse, jobbet väntade. Vaknade klockan fyra i morse och kunde inte riktigt somna om, låg mest och slumrade. Tröttare än tåget. Well, jag jobbar ju bara två timmar så det var väl bara till att bita ihop. 

Jag beställde fyra nya småpaletter från Juvia's nyligen och de kom till mig förra veckan. Små paletter med bara fyra färger i varje palett. Fyra paletter. 

Kände för något gul/orange aktigt i morse så jag tänkte att det var väl dags att testa den ena lilla paletten som har lite brända orange/bruna toner. Fick komplettera med en gammal palett som har lite mera guldigt i sig. Alla de här fyra nya paletterna kommer för mig att vara kompletteringspaletter. För små och för lika färger i paletterna för att användas ensamma, enligt mig.




The Rebel Honey och The Nubian Glow båda från Juvia's Place.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Skuggor från The Rebel Honey och The Nubian Glow båda från Juvia's Place, inget namn på skuggorna.
Har också använt Carbon från MAC (svart skugga från MAC).
Glitter i globlinjen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Iridecent från W7.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Strength & Length Mascara från bareMinerals.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Amorous från MAC.



Primer: Prime Time från bareMinerals.
Bas: Even Better Foundation 24 linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelaine från 183 Days be trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Infinity Highlighter från LH Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Cherry Truffle Blush Palette.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



Jag fick äntligen tag i försäkringkassan idag, så nu har det löst sig någorlunda med min sjukskrivning och hur jag ska lösa det innan jag får träffa läkaren den tredje september. Så nu slipper jag ha ångest över det.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...