14 maj 2021

Nomad Cosmetics

Blev inte så mycket gjort idag som jag hade hoppats, på förmiddagen åkte vi till handelsträdgården i Sala och köpte lite plantor till växthuset kom tillbaka och hade tänkt plantera lite. Vi behöver också vända på gjorden i de grönsaksland vi håller på att anägga utanför växthuset, men jordfräsen bestämde sig för att lägga av när vi bara hade ett land att vända på, typiskt. Gubben försökte fixa men det krånglar. Så ja det blev inte av med någon plantering, började regna gjorde det också. 

Jag har varit så jäkla trött idag också och lite huvudvärk, så jag sket i allt och gick in och satte mig med sminket. Det var nära att jag inte orkade det heller. Mådde inget bara. 

Men ja ja, till slut tog jag fram tre av mina paletter från Nomad Cosmetics och använde någon skugga från varje palett.

Så, The Shanghai Palette, The Marrakesh Palette och The Cartagena Magica Palette.







Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos Makeup.
Skuggor från the Marrakesh palette: 
Suite Aubergine
Jardin Majorelle
Argan Fruit
Skuggor från the Cartagena Magica palette:
Realismo Magico
Perseguir Suenos
Del Amor
Skuggor från the Shanghai palette:
Dragon
Puxi
Moon
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Ray Rider från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner 107 från Kiko Milano.
Mascara: Lashes To Kill No Panda Eyes från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: ögonpenna 911 från Kryolan (grön).
Läppglans: Lip Cream Out Of This World från NYX Cosmetics.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Ray Rider från Kaleidos Makeup.
Blush: Lo-Fi Peach Duo Blusher från Kaleidos Make Up.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




Blev ingen sminkning igår. Vädret var kalas och vi var ute i trädgården hela dan. Säsongens första gräsklippning blev det. Det blev sent in, grillning, äta ute och allt det där och sen var jag heelt slut. Blev ingen tid för en sminkning och jag orkade inte heller. Jag har verkligen inga krafter till nånting nu för tiden. 

Vi får se vad det blir i morgon då, ska inte vara fullt så bra väder så kanske blir inne, vi får se.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Alien Palette - Jeffree Star Cosmetrics

Så, här kommer look nummer två idag. Jag använde en palett från Jeffree Star Cosmetics, kontroversiellt märke, man pratar inte om att man ha...