30 november 2020

Tuch - Make Up Store

Jaha hörrni, det blev inget smink alls för mig i helgen. Vi hade saker för oss och jag var så trött och hängig så jag orkade inte komma mig för. Inte mått bra alls. Ont i axeln, fick starkare värktabletter  som gör mig trött och dålig imagen. Fick sluta ta dem för idag måndag har jag varit helt kass i magen och värken i axeln har inte gått över alls. Ingen idé att ta tabletter som inte hjälper och sen orsakar dålig kista...  Tja så jag kom mig aldrig för att sminka något alls.

I morse, fortfarande tröttare än tåget och lite sen, för jag orkade inte kliva upp så fick det bli en snabb sotning. De går liksom alltid fortast att göra. Letade fram en gammal ögonskugga från Make Up Store. Kommer ihåg hur mycket jag gillade den här när den var ny.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: m/s Tuch från Make Up Store.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleiods Makeup.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Glitter i underkant av vingen: Glitter liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Soft Matte Lipcream Copenhagen från NYX Cosmetics.




Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleidos Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.




I morgon är det ju faktiskt första december. Så, från och med nu till åtminstone julafton kommer det bara bli sminkningar i vad jag anser vara julfärger. Röd, grön, guld... möjligen vitt och silver. Rött läppstift varje dag. Jag har fler röda läppstift än vad det finns dagar i december, så alla kommer jag inte hinna få med.

Så, vi ses i morgon, med någonting julaktigt.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Her Royal Highness Palette - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Dags att filma den andra paletten jag fick från Saints Angels Sinners. Hon skickade mig ju två och den andra filmade jag med igår.  Her Roya...