29 maj 2020

Kaleidos Makeup

Idag kom ett paket från Kaleidos Makeup. De har på sin Instasida en grej att de en gång månaden drar ett antal personer som taggat dem i sina bilder på Insta  (tio tror jag att det är) som får en rabattkod på 20% att utnyttja om man vill beställa. Jag tror att jag lyckats bli en av dessa vid tre olika tillfällen (kanske för att jag taggar dem heeela tiden). Har inte beställt varje gång  jag fått en kod, för jag har det mesta av deras grejor. De har inte så stort sortiment, men till slut så tänkte jag att jag har ju länge velat utöka min penselsamling, som är ganska liten. Jag vet att många sminktjejer drunknar i penslar. Det gör inte jag. Så jag beställde deras penslar och ett liquid lipstick som jag spanat på ett tag. Well, idag kom paketet som sagt och då blev jag ju genast inspirerad att göra en sminkning med nya penslarna och så klart några av mina paletter också från Kaleidos.



Alltså, bara förpackningen som läppstiftet låg i... (konformade asken i bakgrunden)






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga skuggor från Kaleidos Makup.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Level Up från Futurism IV: VR Neon Palette.
I Globlinjen: Game Over från samma palett som ovan.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Hologram från samma palett som ovan.
Mitt på ögonlocket: Infrared från Futurism II: Cyber Bronze Palette.
Yttre vrån: E.T. från Futuism I: SCI-FI Green Palette.
Under ögat: Glamora från SCI-FI Green Paletten.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Ray Rider från Kaleidos Makeup.
Glitterliner: grönt glitter (inget namn) från With Love Cosmetics The Green One Palette.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lip Tonic Collision från Kaleidos Makeup.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Ray Rider från Kaleidos Makeup.
Blush: Cherry Blossom från Make Up Store.



Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Så fint! Och en jättefin färg på läppstift med!
Penslar borde jag också köpa, har en del gamla som jag haft hur länge som helst. Men det är inget som jag har prioriterat. Lite längre fram!

marinamake sa...

Tack! Ja den där läppfärgen gillade jag med! Den är finare i verkligheten, för det syns inte riktigt på bild hur metallisk den är.Så snygg!

Näe jag har inte heller prioriterat penslar, man ser folk på youtube som har drivor av penslar av alla sorter, det har inte jag, på nåt vis är det ju roligare att lägga pengarna på själva sminket liksom, även om penslar är ett måste för att man ska få till det ändå. Men ja ja, nu blev det några nya för mig ändå. Det finns en pensel från It Cosmetic som jag skulle vilja ha, en stooor puderborste, men den kostar en femhundring och då blir jag lite snål ;-)

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...