03 mars 2020

Hasina 2 - Blush Tribe

Så har jag klarat av första jobbardagen på tre veckor. Fy fasiken vad trött jag var när jag kom hem. Har inte varit uppe på fötterna en hel dag på tre veckor, så det känns i hela kroppen och helt slut i huvudet med. Hostar ju fortfarande som en tok och det tar på krafterna. Men okej, jag tog mig igenom så nu får det väl gå av bara farten. Ledig helg har jag ju som kommer så det blir ju lite mjukstart ändå.

Så tillbaka till sedvanliga morgonrutiner igen. Jag har mycket nytt i lådorna. Paletten nedan är ny men har ändå haft den ett tag. Har velat ha den länge, den har varit out of stock i mååånader så när den äntligen kom tillbaka så beställde jag den på direkten.Sen när jag väl fick den så känner jag ändå lite oinspiration när jag tittar på den. Vet inte varför, den innehåller bara lila och gröna färger och ett par stycken blå. Färger som jag gillar och ändå... Så, trots annat nyare som ligger i mina lådor tänkte jag att nu jädrans måste jag väl ändå använda den här paletten.  Sagt och gjort.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Blush Tribe's The Hasina 2 Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Erin.
I globlinjen: Ree.
Yttre vrån samt under ögat: Manii samt en dutt Ash.
Mitt på ögonlocket: Grainne.
Inre ögonvrån: Faye.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D's Alchemist Palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loreal.
Kajal: Flash Crayon Avoir Flash från Linda Hallberg Cosmetics.
Mascara: Bad Gal Bang! mascara från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Everlasting Liquid Lipstick Ayesha från Kat von D.



Primer: SOS Primer från Clarins samt Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: Soft Touch Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer samt highlight: 3D Pyramid Egyptian Clay Bronzer från Ofra Cosmetics.
Blush: Berry Merry från E.l.f Cosmetics.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Nu ska jag ta min trötta kropp (fötterna!) och grusiga ögon och krypa till kojs.  Natti!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Himla fin sminkning! Grönt och lila är ju bara SÅ fint! Låter som en perfekt palett färgmässigt.

Förstår att du är trött efter den förkylning/bronkiten du hade, det tar ju verkligen på kroppen. Och att ha ett jobb då där man står mycket, och ska vara på topp.... tur du har ledig helg. Första dagen är ju värst att ta sig igenom, nu blir det förhoppningsvis bättre och bättre!
Kram

marinamake sa...

tack snälla! Ja, paletten är himla fin faktiskt, men jag har ändå känt mig oinspirerad när jag sitter och stirrar ner i den och försöker komma på en färgkombo. Jag det är tur jag är ledig i helgen, i inlägget jag skrivit ikväll så gnäller jag hur trött jag är, känns som det aldrig går åt rätt håll. Borde kanske vara sjukskriven på halvtid eller nåt, för jag tror mycket av tröttheten beror på depression/utmattning... det är inte bara förkylningen. Hoppas det vänder för dig med... en månad lät som en kort sjukskrivning när man inte mår bra. Ta hand om dig, kram kram!

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...