27 februari 2020

Lolita Palette - Kat von D

Dagarna går, jag är rasslig och hängig, trött. Mest trött faktiskt. Sover dåligt. Idag har jag varit extra trött och orkeslös. Man mår dåligt av att man inte kommer sig för att göra nåt vettigt. Åkte till Ica och handlade, var så trött att dottern fick bära kundkorgen, orkade inte. Bar upp fyra tomma flyttkartonger på vinden, de vägde inget. Vattnade blommorna. Tvättat och hängt en maskin med tvätt, inte ens en full maskin, så det var inte mycket. Tja, det var väl vad jag orkade idag. Inte så stor ansträngning med andra ord. 

Som alltid hamnar jag i källaren i min sminkhörna, vad annars kan få en att må bättre??

När jag var inne i stan igår var jag in till Make Up Store. Shoppade två nya ögonskuggor, skimriga fina. En rosa och en grönskimrig. Testade den rosa idag. Tyvärr ser det inte så rosa ut på bilderna, mer rosa i verkligheten.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Besitos från Kat von D's Lolita Palette.
I globlinjen: Recuerdos från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Corazon från samma palett som ovan.
Rörliga delen av ögonlocket: Microshadow Grape från Make Up Store.
Inre v:et (ögonvrån): Belize från Makeup Addiction Cosmetics Flaming Love Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynes högsta punkt: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Space Baby.
Kajal: Jumbo Liner 12HR Wear 11 Turquoise från Sephora.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Glitter i globlinjen samt under vingen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Punk Rock från Urban Decay.
Mascara: Bad Gal Bang! från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: 300 Glitzy Rose från IsaDora.



Primer: the POREfessional  Hydrating Face Primer från Benefit samt Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: Soft Touch Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlighter: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Space Baby.
Blush: Blush Ombre Vintage Grape från MAC.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Vi får se vad jag orkar för nya dåd i morgon då...?

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...