10 december 2019

Julsminkning nr 10

Jag har fått så otroligt många komplimanger för sminket idag. Från alla möjliga, tom män, som ändå är det som sällan säger nåt, brukar mest vara kvinnor som säger nåt. Sånt känns ju alltid roligt.

Nåja, har haft en okej dag ändå, efter ångestattacker och annat som pågått de senaste dagarna. Lite jobbigt på förmiddagen på jobbet, med ångesten menar jag. Men jag har världens bästa kollegor, så det har gått bra och eftermiddagen var bättre. 

Kom hem sent, så jag slänger upp det här lite snabbt, dags för sängen.






Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store samt Fresh Meat från Jeffree Star Blood Sugar Palette.
I globlinjen: Extraction från Blood Sugar paletten.
Yttre vrån: Intravenous från Blood Sugar paletten.
Under ögat: Buzo från Juvia's Place The Magic Mini palette.
Highlight i inre vrån: Glow To Illuminating powder highlighter Roger Darling! från Ciaté London Jessica Rabbit Collection.
Kajal: Perfect Contour Kajal 96 Frosty Bamboo från IsaDora.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Glitter över hela rörliga delen av ögonlocket: Crystallizes Glitter Bloody Mary från LA Splash Cosmetics.
Glitter under ögat: Champagne från Ztirl Cosmetics.
Mascara: Top+Bottom Mascara Ebony från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





 Millebaci Long Lasting Lip Color från Nouba. Som vanligt så har jag tappat numret, det har hänt på nästan alla mina läppgrunkor från Nouba. De är så gamla att lappen har torkat och trillat av.

Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Esteé Lauder.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Glow To Illuminating powder highlighter Roger Darling! från Ciaté Londons Jessica Rabbit Collection.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.
Blushtopper: Skin Glazing Adults Only från Nabla Cosmetics.
Mist: Infallible Fixing Mist Make Up Finishing Spray från Loreal.



2 kommentarer:

Lotta L sa...

Vilken fin julsminkning!
Så jobbigt med ångestattacker, hoppas verkligen att du mår bättre/bra snart.
Själv mår jag fortfarande dåligt. Inte så mkt feber som i lördags, men hostan är jättejobbig och jag är yr i huvet. Får se hur länge jag blir hemma.
Krya på dig!

marinamake sa...

Tack!

Ja det är lite jobbigt, har nog haft det i många år men inte riktigt förstått vad är. Nu kommer det oftare och börjar påverka min vardag. Jag har faktiskt bokat en tid hos en psykolog, men får inte komma dit förrän 10 jan. Man får bita ihop.

Trist att du fortfarande mår dåligt. Hosta kan ju hålla i sig i evigheter. Inte roligt. Hoppas du också mår bättre snart! Krya!

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...