25 oktober 2019

The Masquerade Palette - Juvia's Place

Gårdagens smink. Jag hade spanat in ett YouTube klipp med en tjej som använde nedanstående palett för denna sminkning. Jag kopierade rakt av... hennes var så himla snygg, kan inte påstå att det blev lika snyggt på mig. Å andra sidan, det skiljer typ 30 år i ålder... dvs hon har släta snygga ögonlock. Det har inte jag... Men tja... det är mest skuggor från Juvia's Place Masquerade palette.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Burkina från The Masquerade Mini Palette från Juvia's Place.
Över rörliga delen av ögonlocket: Makeda från samma palett som ovan.
Liten dutt i yttre vrån: Carbon från MAC.
Under ögat: Zola från Juvia's paletten samma som ovan.
Dutt i inre vrån: Mermaid Sirene från NYX Cosmetics med Liquid Fairy Lights Pixi Green från Pixi by Petra.
Eyeliner: Epic Ink Liner från NYX Cosmetics.
Mascara: Top+Bottom Mascara från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.








Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Landinski från HM (utgången produkt).



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Luminous Foundatin 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: O!Mega Bronzer 104 Tan-Tanstic! från Marc Jacobs.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Blush: Expertwear  Blush 72 Precious Plum från Maybelline (utgången produkt).
Mist: Face Mist från Make Up Store.



Sminka lugnt!


Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...