18 oktober 2019

Blandad rosalila kompott, migränsminkning...

Klev upp som vanligt i morse, efter en extremt dålig natt, sömnlös och är jag sov, sov jag oroligt. Började göra mig i ordning, men huvudvärken var olidlig. Insåg till slut att jag hade en migränattack. Så jäkla typiskt. Trodde att lite kaffe och alvedon skulle göra susen, men icke. Bestämde mig till slut för att stanna hemma idag. Jag hann i allfall slutföra min sminkning. Den satt på i typ fem minuter sedan tvättade jag av mig och gick och lade mig igen.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Creme från Juvia's Place The Douce Palette.
I globlinjen: Custard från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: rosalila skugga från Revolutions Makeups Diva palette. Tvivelaktig kvalité på denna skugga, men otroligt fin färg. Fick kämpa för att få den på plats. Det creaseade på direkten. Kan ju bero på kombinationen av primer och skugga. Kanske funkar bättre med en annan primer. 
Glitter på mitten av ögonlocket: Rose Tattoo från Ztirl Cosmetics.
(biologiskt nedbrytbart, veganskt, icke djurtestat glitter, ni hittar det hos www.ztirl.se . Ange kod marinaforztirl så får ni 20% rabatt).
Yttre vrån: Sketch från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Cloud 9.
Eyeliner: Aqua Liner 7 från Make Up For Ever.
Mascara: Super Colour Mascara 01 från Kiko (lila).
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.








Läppstift: Everlasting Liquid Lipstick L.U.V från Kat von D.
Topper: Melted matte-tallic Magic Metal Transformer från Too Faced.



Primer: glömde visst...
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Cloud 9.
Blush: från Revolution Makeup's Sugar & Spice Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Har legat större delen av dagen och ikväll känns det bättre så imorgon väntar jobb igen, hela helgen.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...