01 september 2019

The Grape Escape Eyeshadow Palette - W7

Så hade vi lite kräftkalas här hemma igårkväll. Inget större, bara närmsta familjen. Men, man kan säga att jag varit liite trött idag. Har inte blivit så mycket gjort här hemma, åtminstone inte från min sida. Gubben har grejat och donat precis som vanligt. Han har bla satt in en ny källardörr. Så nu har vi en vit fin isolerad dörr istället för en brun icke isolerad dörr från femtiotalet. Den här dörren är precis bredvid där jag sitter och sminkar mig i min lilla hörna, så nu blev det ännu mer ljust och fint när dörren var vit ju, har ju målat mitt skrivbord vitt  i somras också. Känns fräscht och ljust. 

Så det jag orkade idag var och sitta ner och göra en sminkning. Letade fram en budgetpalett som jag köpte i somras. En  kopia av Too Faced Tutti Frutti palette, från W7. Har köpt den för 35 kr. Och för den pengen är den värd varenda krona. Är man nybörjare och kanske inte vet hur intresset håller i sig, eller man vill öva sig lite, så är den här absolut värd ett försök.

Glittret kommer från Ztirl Cosmetics som jag ju har ett litet samarbete med. Hon som ligger bakom märket är en av mina sminklärare som jag hade när jag gick min utbildning hos Makeupstudion för 12 år sedan (jädrans vad länge sedan... tiden går). Gå in på www.ztirlcosmetics.se och ange kod "marinaforztirl" så får ni 20 % off.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Samtliga skuggor från W7 Grape Escape Eyeshadow Palette.
Glitter mitt på locket: Rose Tattoo från Ztirl Cosmetics.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Vivid Baked Highlighter Peach Lights från Revolution Make Up.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppstift: Velvet Matte Lip Pencil Dirty Mind från Nars.
Läppglans: Gloss Lips Past från Make Up Store.



Under basen: Glow Serum Morning Dew från Beautanic Beauty.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Vivid Baked Highligter Peach Lights från Revolution Make Up.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




En trött söndagssminkning....

Inga kommentarer:

Fêtes de Provence Palette - Nomad Cosmetics

Jobbardag idag, trots röd dag. Jag tog fram en av mina paletter från Nomad Cosmetics. Jobbade stängning så kom hem sent. I morgon ska jag fa...