19 augusti 2019

Urban Decay Gwen Stefani collection

Jag har funderat mycket på sistone över allt mitt smink, massor av framförallt ögonskuggor som blir ståendes och aldrig används för att det är roligare att ta fram det som är nytt och kanske för att man köpt sånt som man kanske ångrar eller i efterhand undrar över varför man ens köpte. Så, jag får då och då för mig att ta fram nåt som är lite äldre och försöka använda det. 

I det här fallet är det en palett från Urban Decay, Gwen Stefani kollektion. Detta är en palett som jag undrar varför jag köpt. Haft denna i flera år. Den innehåller, i mitt tycke typ nio nästan likadana, ljusa, neutrala skuggor som ju är bland det tråkigaste jag vet. Den innehåller en blå och en rosa, som är de två som jag dras till. Som sagt, vet inte varför jag köpt den. 

Så idag, första arbetsdagen efter semestern och jag kände för att tona ner sminket lite, har ju suttit hemma hela semestern och gjort den ena knalliga sminkningen efter den andra, fick den komma fram och bidra till en lite mera nedtonad sminkning än vad jag normalt gör. 







Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Övriga skuggor från Urban Decay Gwen Stefani palette.
Längs brynbenet: Harajuku.
Mitt på ögonlocket: Baby.
Yttre vrån: Danger.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: SophX Highlighter Palette från Makeup Revolution.  
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: 24HR Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.
Mascara: Hypnose från Lancome.







306 Mauve me Matte från Viva la Diva.



Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Infallible 24HR Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: från SophX Highlighter Palette från Makeup Revolution.
Blush: från Freedom Makeup Pro Blush & Highlight palette.




De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Det var väl en fin palett! Tjusig sminkning med!
Hoppas du mår bättre. Du skrev om ångest (panikångest) för ett tag sen. Det blir klart inte bättre när man har jobbångest också. Men hoppas som sagt allt är bra. Skulle skrivit innan men har varit lite dålig (ryggen) samtidigt som dottern åkte till London, och hönsig som jag är var jag lite stirrig och kunde inte koncentrera mig på nåt.

marinamake sa...

Tja den är väl fin paletten, det är bara det att jag så sällan använder nude-iga färger, gillar ju färgstarkt. Så man kan ju undra varför jag lägger pengar på en sån typ av palette, som sen bara blir stående... Ja, du jag får ju lite ångestattacker ibland. Inget allvarligt med tillräckligt för att må lite dåligt och jag blir handlingsförlamad och rastlös på samma gång, kan få lite hjärtklappning och vet liksom inte var jag ska göra av mig själv. Är jag ledig brukar det faktiskt hjälpa att sätta mig ner och göra en sminkning. Kanske för att man fokuserar på nåt och gör något som jag verkligen gillar. Det värsta är när det kommer när man ska till jobbet och jag vill bara gå och dra nåt gammalt över mig. Som tur är har jag superbra kollegor och bara jag tar mig till jobbet brukar det går över. Jag har också taskig rygg, så man är ju inte alltid så rörlig... måste va åldern ha ha. Usch jobbigt att ungarna är ute och far så där, min äldsta var till Paris i våras och jag var också lite nojjig... man styr inte längre över saker och ting.

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...