17 augusti 2019

The Spectral Palette - Linda Hallberg Cosmetics

Jag köpte Linda Hallbergs Spectral Palette bara ett kort tag efter att den kom ut i våras. Den har inte fått tillräckligt med kärlek av mig. Så nu så tänkte jag att jag måste använda den. Den blå skimriga skuggan i den är helt fantastiskt fin. Kräver en bas som kanske också är blå eller ordentligt klippig för att bli riktigt blå. Annars så är den superfin som en topper också. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt på rörliga delen av ögonlocket Long Lasting Stick 31 (blå) från Kiko.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Linda Hallberg Spectral Palette
Längs brynbenet ovan globlinjen: Eerie.
I globlinjen: Occult.
Över rörliga delen av ögonlocket: Abstract.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Space Baby.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt i underkant av vingen Aqua Liner Eyeliner 18 från Make Up For Ever.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Infinity Glass med Occult från Spectral Paletten ovanpå.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation Clair Light 22 från Sephora samt Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Space Baby.
Blush: Unknown från Linda Hallberg Cosmetics Spectral Palette.




Annars så har jag klippt gräsmattan idag, vilket tar ca en timme, svetten rinner och man är helt slut efteråt. Nu är det så fuktigt att gräset är segt och det går extra trögt att putta gräsklipparen framåt. Sen stack jag ut och sprang en runda. Jag har ju försökt komma igång efter att lite ont i hälen som stoppat mig den här sommaren. Har fortfarande lite ont, men inte så att det hindrar mig längre, så jag försöker bygga upp det och springa kortare rundor och förlänga dem sakta vartefter. Idag blev det 7,5 km så vi får se hur det känns i hälen i morgon.

Inga kommentarer:

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...