23 juni 2019

Midsommardagsröj

Jaha hörrni, min midsommardag blev mera röjjig än själva midsommarafton. Tradition här på gatan att alla grannar samlas hemma hos någon, dukar långbord i trädgårn och alla tar med sin egen grillning och dricka och sen är det partaj. Eftersom det är första året vi bor här så var det första gången vi var med. Väldigt trevlig och kul att lära känna grannarna lite bättre. 

Men lite trött i mössan har jag varit idag söndag. 

Nåja, jag drog på mig samma klänning som på midsommarafton med gula blommor på, så gulgrönt smink igen. Same same but different ;-)




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: gul skugga från NYX Off Tropic Hasta la Vista palette.
I globlinjen: Phantom från Linda Hallberg Cosmetics Spectral palette.
Inre halvan av ögonlocket: Chrome Yellow från MAC.
Yttre vrån: 610 Dark Green från Viva la Diva.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.




Läppglans: Star Lips Marbella från Make Up Store.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Baked Blusher Glam Chic från Kicks.
Blush: Murumuru Butter Blush Rosy Pink från Physicians Formula.




Ja hörrni, trött har jag varit idag, men vi har varit ute precis hela dagen och hållt på röjt runt i trädgården. Hade massor som behövde planteras och placeras ute istället för i växthuset och massor av rensning i rabatterna. Superskönt har det varit och vi har fått massor gjort.

Nu så väntar jobbarvecka igen. Nedräkning till semestern kan börja på riktigt. Min börjar vecka 30, fyra veckor kvar...

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Trevlig tradition ni har i gatan! Vi hade liknande på ett ställe vi bodde på, fast i augusti, med kräftor. Trevligt att lära känna grannarna!

marinamake sa...

Ja det var trevligt. Vi här ju nya här så det var första gången vi var med. Jag sa att alla var välkomna till oss i augusti för lite surströmming, men det var ingen som nappade :-)
(jag är ju norrlänning... älskar surströmming). Alltid kul att veta vilka man har närmast omkring sig.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...