19 juni 2019

Hypnotise - technic

Jag köpte technic's Hypnotise palette på Dollarstore häromveckan. Har varit lite snack om dessa paletter i sociala medier på sistone. De är dupe's av Huda Beautys Obsessions paletter och faktiskt riktigt bra sådana. För 50 kr paletten så är de helt klart värda pengen. En del har tyckt att de skimriga inte är fullt så bra som det matta. Men jag tyckte det var helt okej. Nu har jag ju bara testat en skimrig idag, men den var helt okej. Fäste den med lite glitter glue så tyckte jag inte det var ett problem. Jag har den lila paletten som alltså heter Hypnotise,  och jag har även orginalet från Huda Beauty. Det är rätt så identiska och så klart är det mer drag i Huda paletten, men för 50 kr... helt klart värt det om man vill spara pengar. Huda's  Obessions paletter ligger på drygt  300 kr tror jag det är på Sephora.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor: Pressed Pigment Palette Hypnotise från technic.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Strobe Glow Aspen från Make Up Store
Dutt i yttre vrån: Carbon från MAC. Ville få lite mer tryck i yttre vrån så jag duttade dit lite svart..
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medim Brown från Kat von D.






Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Slim Stick 401 matt från Make Up Store.



Primer: Hangover Replenishing Face Primer från Too Faced.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Blush: från Make Up Revolution All About Pink palette.




Mitt i natten är det, och jag ligger här och skriver...  så nu får det bli sova tror jag visst.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...